Invoer van afleveradres mogelijk
Het offertescherm is aangepast. Het tabblad “Info” is opgesplitst in een tabblad “Offerte-info” en een tabblad “Afspraken”. Op het tabblad “Afspraken” kan een afleveradres ingevoerd worden. Bij het doorboeken van de offerte naar een verkooporder wordt dit afleveradres meegenomen naar de verkooporder. In de verkooporder kan het afleveradres nog aangepast worden.
Indelen bij doorboeken op geselecteerde partij uit een webshop
Als een koppeling bestaat tussen WinTree en een webshop dan kunnen offertes vanuit de webshop ingelezen worden in WinTree . Als op de webshop partijen (komende uit WinTree ) worden getoond, dus geen artikelen maar voorraadpartijen, dan zijn aan de geïmporteerde offerteregels het partijnummer van de geselecteerde voorraadpartij gekoppeld.
Bij het doorboeken van deze geïmporteerde offerteregels naar verkoopregels kan door middel van parameter 1305 (waarde 2) geregeld worden dat direct op de voorraadpartij ingedeeld wordt. Ook als het om een fictieve voorraadpartij gaat.
In het offertescherm is een kolom ‘Naar order’ toegevoegd. In deze kolom kunnen aantallen worden ingevoerd. Bij het doorboeken van een offerte is de bestaande optie "Alleen geselecteerde regels" vervangen door een dropdownlijst met 3 mogelijkheden:
- Alle regels doorboeken
- Alleen geselecteerde regels doorboeken
- Op basis van Naar order.
Wanneer voor één of meerdere offerteregels het veld ‘Naar order’ gevuld is, wordt deze optie automatisch op de keuze 'op basis Naar order' gezet. Wanneer geen aantallen ingevoerd zijn, wordt één van de andere keuzes geselecteerd aan de hand van de opgeslagen instelling.
Collectief processtadium aanpassen
Via menu Verkoop->Muteren offertes kunnen meerdere offertes in 1x worden aangepast.
Bij het openen van dit menu verschijnt eerst een zoekscherm om de gewenste offertes te selecteren. Geen selectie betekent dat alle offertes in het scherm getoond worden.
Onderin het scherm staat een knop Offertetekst, hiermee kan de Kop- en sluittekst voor de geselecteerde offertes worden aangepast. Via de knop [Muteren] kunnen de velden Referentie, Extra info, Proces stadium en Leverdatum voor de geselecteerde offertes worden aangepast. Voor de velden staat een checkbox. Alleen wanneer deze checkbox is aangevinkt wordt het veld aangepast. Zo kan ook, door de checkbox aan te vinken maar het veld leeg te laten, een lege waarde in de geselecteerde offertes wegschrijven worden.
Via de knop Doorboeken kunnen alle geselecteerde offertes naar een verkooporder worden geboekt. Per offerte verschijnt het pop-upscherm met de keuzes zoals ook bij het doorboeken per offerte wordt gebruikt.
Offertes, orderbevestigingen en inkoopbevestigingen kunnen bij het afdrukken (of faxen/mailen) voorzien worden van een handtekening. In de medewerkers-tabel kan per medewerker een afbeelding met de handtekening gekoppeld worden. De afbeelding moet aan de volgende specificaties voldoen:
- Formaat: 18x6cm
- Resolutie: 300dpi
- Extensie: JPG
- Tekstgrootte: 11 punten
- Font: Times New Roman
De reports die voor het afdrukken van de documenten gebruikt worden, moeten door TSD aangepast worden voordat de handtekening op de afdruk terecht komt. Neem contact op met TSD indien gebruik gemaakt moet worden van deze optie.
Kop- en sluitteksten later vastleggen (BASIS)
Momenteel worden de kop- en sluitteksten die gebruikt moeten gaan worden op de verzendlijst, bij het aanmaken van een verkooporder vastgelegd. Het kan echter gewenst zijn om periodiek deze verzendlijstteksten in de basis aan te passen zodat deze voor nieuwe werkbonnen worden gebruikt.
Met behulp van parameter 1831 kan worden aangegeven dat de kop- en sluittekst voor de verzendlijst niet op de verkooporder wordt vastgelegd. Het is dan ook niet mogelijk om op de verkooporder de teksten voor de verzendlijst handmatig aan te passen. Pas bij het maken van de werkbon worden de juiste kop– en sluitteksten voor de verzendlijst uit de stamgegevens opgehaald. In de werkbon kunnen deze teksten wel handmatig aangepast worden. Parameter 1831 moet de waarde DK,DS krijgen om de teksten voor de verzendlijst niet bij het aanmaken van een verkooporder al vast te leggen . De waarde FK,FS wordt gebruikt om de factuurteksten pas bij het aanmaken van werkbon pas vast te leggen.
Importeren voorraad met handelseenheden
Bij het importeren van fictieve voorraad maar ook offertes en verkooporders, bestaat de mogelijkheid om ook aantallen op basis van handelseenheden te importeren. Uiteraard moet de WinTree module Handelseenheden (70) wel actief zijn. Bij importprofielen kan nu in de kolom 'Aantal' de constructie A*B gebruikt worden, dat het totale aantal oplevert. Tijdens het importen wordt dit totale aantal berekend en vervolgens teruggerekend naar de juiste eenheid en het juist aantal eenheden.
Voor deze functie moet parameter 1695 op waarde 1 gezet worden.
(14106, jan. 2011)
Importeren: inheemse namen gebruiken
Flexibeler aanmaken van proforma facturen
Met behulp van deze nieuwe functie kan eenvoudig inkopen ten behoeve van eigen productie beheerd worden. Voor deze functie is een handleiding Opplant orders beschikbaar.
Voor het afdrukken van een CMR worden een aantal velden op een andere wijze door WinTree gevuld. Veld 21 toont de systeemdatum, veld 4 wordt gevuld met de leverdatum.
Rooietiketten ook afdrukken indien niet ingedeeld
Bij het afdrukken van rooi-etiketten, dus voor de planten ingedeeld op eigen locaties, is het nu ook mogelijk om de werkbonregels die helemaal niet ingedeeld zijn, ook af te drukken. Tot nu toe was dit alleen mogelijk als ook afroep etiketten werden afgedrukt.
Verplichte controle op kredietlimiet
Als kredietlimieten worden gebruikt, dan is het mogelijk om met behulp van parameter 328 in te stellen dat het invoeren van een verkooporder geblokkeerd wordt wanneer de limiet van de klant overschreden wordt. De mogelijkheden van deze parameter zijn uitgebreid.
0 - Kredietlimiet hoeft niet verplicht bij de klant te zijn ingevoerd.
1 - De kredietlimiet moet zijn ingevoerd voordat regels kunnen worden ingevoerd.
2 - De kredietlimiet moet zijn ingevoerd voordat werkbonnen kunnen worden toegevoegd.
Wanneer optie 2 aan staat en er geen limiet is ingevoerd bij de klant dan is het niet mogelijk om een nieuwe werkbon toe te voegen. Ook kunnen geen werkbonregels aan bestaande werkbonnen van die klant worden toegevoegd.
Betalingscondittie op CMR af te drukken
PD-certificaat, veld 4 toont alleen land
Veld 5 (Place of Origin) kan via de eigenschappen van het scherm ingesteld worden op Woonplaats + Land of alleen Land.
PD-certificaat, tekst an veld 6 en 7 op te slaan
De ingevoerde teksten van veld 6 en 7 kunnen via [Bewaar teksten] opgeslagen worden.
Anteater: transporteur wordt meegenomen in TTX-bestand
In de stamgegevens kunnen leveringscondities aangemaakt worden. Per conditie is het mogelijk om een relatie als transporteur aan de conditie te koppelen. Zorg er voor dat de transporteurs eerst als relatie in de relatiegegevens zijn ingevoerd. Selecteer vervolgens de relatie op het tabblad 'Transporteur'. In de relatiegegevens van de veiling kan een voorkeur leveringsconditie geselecteerd worden. Bij het maken van een werkbon wordt deze conditie aan de werkbon gekoppeld. Vervolgens zal de firmanaam van de transporteur, gekoppeld aan de leveringsconditie, meegenomen worden in het export bestand.
In Anteater wordt de firmanaam van de transporteur alleen afgedrukt op veilingbrieven die hiervoor een veld beschikbaar hebben (bijvoorbeeld de veilingbrief van Rhein-Maas).
Gegevens van gereedgemelde werkbonnen aanpassen
Wanneer een werkbon wordt gereedgemeld, wordt de werkbon automatisch geblokkeerd. Bij het terughalen van een werkbon (via het tabblad ‘Terughalen’ in het menu Verkooporders --> Gereedmelden werkbonnen) wordt de werkbon gedeblokkeerd. Een geblokkeerde werkbon kan, door te dubbelklikken op het werkbonnummer op het tabblad ‘Terughalen’, geopend worden. In het geopende werkbonnen-scherm is het werkbonnummer roodgekleurd en staat er een sleuteltje voor. Alleen de gegevens op het tabblad ‘Werkboninfo’ kunnen worden aangepast. Met behulp van [Opties] kan een (her)afdruk van bijvoorbeeld een CMR gemaakt worden. Een
werkbon die bij het gereedmelden is geblokkeerd, kan alleen door terug te zetten worden gedeblokkeerd. Vanuit het Werkbonnen-scherm kan met behulp van [Zoek werkbon] een werkbon opgezocht worden. Door een vinkje te plaatsen in de checkbox "Toon geleverde werkbonnen" kan ook een geleverde en reeds gefactureerde werkbon heropend worden. De status van het vinkje is geen parameter, deze staat dus standaard altijd uit. Het vinkje blijft, eenmaal aangezet, wel aan staan zolang het werkbonnen- scherm niet gesloten wordt. As een geleverde werkbon wordt geselecteerd wordt deze in blokkeer modus geopend. Ook nu kunnen alleen de gegevens op het tabblad ‘Werkboninfo’ aangepast worden.
Bij de conversie (uitgevoerd na de installatie van de versie) worden alle gereedgemelde werkbonnen geblokkeerd.
Direct tabblad 'Werkbonmutaties' openen
Directe inkoop vanuit werkbon onderdrukken
Terugzetten met een wachtwoord te beveiligen
Het terugzetten van een factuur met behulp van de button [Terugzetten] kan worden afgeschermd met behulp van een wachtwoord. Via de eigenschappen van het factureerscherm (te openen door in het geopende scherm op de rechter muisknop te klikken en de optie ‘Eigenschappen’ te kiezen) kan een wachtwoord ingegeven worden. Zodra dit wachtwoord is ingegeven wordt een pop-upscherm geopend als op de button [terugzetten] wordt geklikt. In dit pop-upscherm moet dan het juiste wachtwoord worden ingevoerd om de factuur terug te kunnen zetten.
Koppeling met AFAS-boekhoudprogramma
Gebruikt u AFAS en wilt u gegevens vanuit WinTree snel en eenvoudig verwerken naar dit programma neem dan contact op met TSD.
Memovelden zichtbaar bij selectie te factureren werkbonnen (BASIS)
In de relatiegegevens bestaat de mogelijkheid om een memoveld te vullen. Per verkooporder bestaat ook de mogelijkheid om een apart verkooporder-memoveld in te vullen.
Bij het maken van facturen is in het scherm “Selectie te faktureren werkbonnen” het memoveld uit de relatiegegevens en het memoveld uit de verkooporder in te zien. Indien een werkbon gemaakt is met verkoopregels uit meerdere werkbonnen dan zal het memoveld een combinatie kunnen zijn van alle verkooporders die in de werkbon voorkomen.
Via de print-knop bestaat een mogelijkheid om een nieuw document ‘Factureerinstructie’ (document 400) af te drukken. Hierop worden zowel het relatie memoveld als de memovelden uit de verkooporders getoond. Voordat dit document gebruikt kan worden moet dit document eerst in de Instellingen --> tabblad Lijsten --> afdrukgroep Faktuurselectie aangevinkt worden. Pas hierna kan het document daadwerkelijk afgedrukt worden.
Facturen doorboeken met saldo 0
Retouren: aanpassing van retouren boeken (BASIS)
Factuur: ook voorkeur uitvoer in te stellen (9043, BASIS)
Creditfactuur, regel referentie vullen met originele factuurnummer (BASIS).
Via parameter 1940 is instelbaar welke referentie meegenomen moet worden naar de creditfactuur:
0 = de bestaande referentie uit de factuur (default waarde)
1 = het factuurnummer van de originele factuur
Bij het handmatig faktureren is een kolom ‘Referentie’ zichtbaar en kan gemuteerd worden.
Referentie in afroep in EDI meesturen
Inkooporder: type kop- en sluittekst zichtbaar.
In de stamgegevens kunnen aparte kop- en sluitteksten voor de inkoopbevestiging en inkoopbevestiging (direct) ingevoerd worden. Bij het maken van een normale
inkooporder zal de teksten gekoppeld worden uit de inkoopbevestiging. Ook wanneer nieuwe inkoopregels aan deze inkoop worden toegevoegd vanuit het werkbon-
indeelscherm blijft de tekst uit de inkoopbevestiging aan de inkoop gekoppeld. Wordt er vanuit het werkbon-indeelscherm een nieuwe inkooporder met regels
gemaakt dan is dit een directe inkoop en wordt de tekst uit de inkoopbevestiging (direct) aan deze inkoop gekoppeld.
Bij het inkopen is via [Ordertekst] in de titel van het geopende scherm zichtbaar dat het om de Inkooptekst (Direct) gaat. Wordt de inkooporder later geopend
dan is ook via [Ordertekst] te zien dat de Inkooptekst (Direct) aan de inkoop gekoppeld is. Worden regels aan deze inkoop toegevoegd en afgedrukt dan komt de
inkoopbevestiging (direct) tekst op de afdruk.
Importeren inkoopaanbiedingen, indien andere kostprijs partij toevoegen.
Via parameter 1931 kan aangegeven worden of een controle op de kostprijs plaats dient te vinden in geval van overschrijven van bestaande
inkoopaanbiedingsregels. Wordt deze parameter aangezet ,beschikbaar in de eigenschappen [tabblad Inkoopaanbiedingen] van het importscherm, dan worden regels
met een afwijkende prijs als nieuwe regels opgenomen.
15419 dec. 2011
Invoer bestand artikel geeft melding (BASIS)
Bij het onderhoud van eigen productie kan het gebeuren dat een voorraadpartij geboekt wordt met een plantnaam-maatcombinatie die al een keer als voorraadpartij geboekt is. WinTree zal hier nu een melding over geven dat het artikel al bestaat. Tevens wordt de ingevoerde maat verwijderd en blijft het veld ‘maatkode’ leeg. Verwijder de hele regel en zoek de bestaande partij op. Deze partij kan dan middels een voorraadmutatie worden aangepast.
Paspoort informatie op voorraad etiketten
Bij het afdrukken van voorraadetiketten (te gebruiken op een Cash & Carry of tuincentrum) kunnen, op basis van de paspoortinformatie uit de geslachtentabel, planten worden voorzien van een paspoort. Hiervoor dient het etiket lay-out aangepast te worden.
Neem voor het toevoegen van de paspoortinformatie op de voorraadetiketten contact op met TSD.
Bij het gebruik van partijfoto’s kan per voorraadpartij een foto gekoppeld worden. Met behulp van de button [Zoeken] kan de foto op de computer (of netwerk) gezocht worden. De ingestelde werkmap (Bestand --> Instellingen) wordt nu als voorkeur map geopend bij het zoeken van de foto. Deze map wordt ook bij het zoeken van foto’s voor artikelen als voorkeur map getoond.
Iedere voorraad partij kan gekoppeld worden aan een rijnummer. De lengte van dit rijnummer is nu 19 karakters lang. Het rijnummer kan met letters, vreemde tekens en cijfers ingevoerd worden.
![]() |
De lengte van het rijnummer op documenten waar dit nummer wordt afgedrukt, is niet aangepast. Neem contact op met TSD als u documenten heeft waarop een langer rijnummer zichtbaar moet worden. |
Ritten, handmatig adressen toe te voegen
Bij het samenstellen van ritten is het mogelijk om, naast de Haal en Brengen adressen, ook losse adressen toe te voegen. Op tabblad Samenstellen is onder de pijltjes toetsen een knop "T" (van Toevoegen) beschikbaar. Wanneer deze button wordt aangeklikt kan met behulp van een zoekscherm een adres uit de relatiegegevens opgezocht worden. Wanneer een los adres wordt toegevoegd wordt deze in de rit geplaatst als type Divers. Middels de tekst moet dan aan de transporteur duidelijk gemaakt worden wat er op het adres gedaan moet worden, bijvoorbeeld fust ophalen of een pakketje (bijv. geen planten) afleveren.
Etiketbuffer, voor alle etiketsoorten
Alle papiersoorten kunnen in WinTree nu afgedrukt worden via de etiketbuffer. Per papiersoort is hiervoor een checkbox beschikbaar.
![]() |
Ook bij gewoon A4 papier kan deze checkbox aangezet worden echter WinTree zal hier tijdens het afdrukken hier geen gebruik van maken. Alleen papiersoorten die gebruikt worden voor het afdrukken van etiketten kunnen gebruik maken van de etiketbuffer. |
Autorisatie, op bedrijfsniveau kleuren vast te leggen
In WinTree kunnen op verschillende plaatsen kleuren ingesteld worden om de weergave van getoonde gegevens aan te passen. Indien met de module Autorisatie (module 79) wordt gewerkt kan door de database beheerder de kleurinstellingen gedaan worden. Vervolgens zullen alle gebruikers deze instellingen overnemen mits ze niet zelf al voor de bewuste kolom een afwijking hebben ingesteld.
Gebruikers kunnen naast de 'bedrijfskleuren' ook zelf kleuren op andere kolommen toevoegen.
Ook kunnen 'bedrijfskleuren' voor een gebruiker anders worden ingesteld.
WinTree kijkt eerst naar de kleurinstelling van de aangemelde gebruiker, als bij deze gebruiker niets is ingesteld, zal WinTree de kleurinstellingen van de gebruiker 0 (= de database beheerder) tonen. Neem contact op met TSD indien de bedrijfskleuring moet worden ingezet in een bestaande database waarbij de individuele gebruikers als kleuren hebben ingesteld.
Autorisatie, instellen door middel van rollen
De mogelijkheden voor het instellen van de rollen zal in de loop van 2011 nog verder uitgebreid worden. Er zal ook een instelling komen om vensters alleen in te mogen zien (read only).
E-mail, extra ontvangers toe te voegen
Indien deze parameter geactiveerd is dan is in het pop-upscherm een extra veld "CC" beschikbaar. In dit veld kan een willekeurig e-mail adres ingevoerd worden. Ook dit adres zal het bericht, inclusief de bijlage, ontvangen. In het veld kunnen meerdere adressen gescheiden door een ; (punt-komma) ingevoerd worden. Achter het veld kan op een vierkante knop geklikt worden. Deze knop geeft een lijst met alle contactpersonen van de relatie waaraan het bericht gestuurd wordt. Uit deze lijst kunnen één of meerdere contactpersonen geselecteerd worden. Met parameter 1742 kan ingesteld worden dat in de lijst met contactpersonen ook de eigen medewerkers getoond worden.
E-mailen, meesturen extra bestanden relatie en document afhankelijk te maken
Behalve de instelling dat een extra bijlage meegestuurd moet worden, kan ook per klant en per document ingesteld worden welk formaat de extra bijlage moet krijgen. Hier kan gekozen worden tussen een Excel-bestand of een TAB-gescheiden bestand.
De instellingen voor de extra bijlage worden gemaakt op het tabblad "Parameters" in het ‘Onderhoud relatie’ -scherm.
Het wel of niet meesturen van het document als PDF-bestand is verder niet in te stellen. Een document per e-mail versturen zal altijd een PDF-bijlage in de mail geven.
Treecommerce, koppeling met WinTree uitgebreid
Een uitgebreidere handleiding is bij TSD op te vragen. Deze functie werkt natuurlijk alleen als men lid is van treecommerce.nl.
Seizoensafsluiting, naamgeving historie bestanden beperkt (BASIS)
Gebruik bij het invoeren een eenvoudige, korte omschrijving. Bijvoorbeeld HIS0910 of HIS1011.
Klachten registratie, nieuwe functie (BASIS)
WinTree gebruikers die ook inkopen vanuit WinTree, hebben de extra mogelijkheid om klachten over leveringen van leveranciers vast te leggen. Op basis van de hoeveelheid klachten in combinatie met de hoeveelheid geleverde planten kunnen, handmatig, leveranciers beoordeeld worden. Op basis van deze beoordeling is het zelfs mogelijk om de invoer van nieuwe inkoop voor leveranciers met een slechte beoordeling te blokkeren. Ook kunnen de leveranciers beoordeelt worden zonder dat er bij ingekocht is.
Neem contact op met TSD voor het aanzetten van de parameter waarmee het gebruik van klachten registratie geactiveerd wordt. Ook Basis-gebruikers kunnen gebruik maken van de mogelijkheden van klachtenregistratie. Lees hiervoor de uitgebreide procedurebeschrijving: Klachtenregistratie.
E-mailen, ook met de BASIS module mogelijk (BASIS)
NAKTuinbouw tekst aangepast (BASIS)
Klachtenregistratie, ook voor Basisgebruikers beschikbaar (BASIS)
Afleveradres van leverancier in ritplanning gebruiken
Beheer van in- en uitgaand fust aangepast
Er is een nieuwe functionaliteit beschikbaar voor het beheren van Fust: het Fust retourformulier. Deze functie wordt geactiveerd door parameter 1889 op waarde 1 te zetten. Open na het activeren van deze parameter het menu Fust --> Inzage fust. Zet de volgorde op ‘Firmavolgorde’ en plaats (links onder) een vinkje in de checkbox ‘Uitsplitsing per fust weergeven’. Van de geselecteerde firma worden de fustsaldi getoond. Daarnaast is het mogelijk om per fustsoort (waar saldi van getoond wordt) handmatig een uitgaand of retour aantal in te geven. Klik op [Accepteer] na het invoeren van de aantallen. Deze aantallen worden direct als fustmutaties bij de saldi opgeteld/afgetrokken. Na het accepteren kan een fustinventarisatie formulier worden uitgevoerd (afdruk/fax of e-mail). Op dit document staan de fustsoorten met de fustsaldi.
Indien bij de relatie fust factureren aanstaat dan wordt ook een button [Faktuur] actief (met het totaal nog te factureren fust bedrag). Na het aanklikken van deze button wordt de bijbehorende factuur gemaakt. Let op: alle nog niet gefactureerde fustmutaties worden ook in deze factuur meegenomen.
Exportbestand bij e-mailen: afdrukopties voor tonen prijzen overnemen.
Bij het aanmaken van het exportbestand dat bij het versturen van e-mails als bijlage meegestuurd wordt, wordt nu rekening gehouden met de instelling uit de
afdrukopties van het document. Het meegestuurde exportbestand zal dus dezelfde prijsinformatie bevatten als de PDF-bijlage. Bij het versturen van een
verzendlijst is een extra controle op de afdrukoptie ‘Totalen afdrukken’.
Documenten ook te faxen en e-mailen
Werkbonnen tonen en afhandelen in C&C-scherm
Neem contact op met TSD als u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken. Door de complexiteit van deze manier van werken kan deze optie uitsluitend bij u op locatie geactiveerd en uitgelegd worden.
Cash &Carry: nog te ontvangen planten direct verwerken.
Indien men gebruikt maakt van de module 62 (ontvangst goederen) en module 107 (Afhaalcentrum) is het standaard niet mogelijk om artikelen te verkopen die de
status ‘Onderweg’ (afgeroepen maar nog niet ontvangen) hebben. Met parameter 1152 bestaat de mogelijkheid om deze artikelen toch te ontvangen waardoor de
factuur voor de klant gemaakt kan worden.
De parameter kan de volgende waarde hebben:
0 - Foutmelding geven, er mag niet worden gereedgemeld.
1 - Waarschuwing met een optie om door te gaan (de planten worden bij doorgaan automatisch naar voorraad gezet) en de werkbon wordt gereedgemeld waarna de
factuur gemaakt kan worden.
2 - Geen melding, altijd gereedmelden. De planten worden automatisch naar voorraad gezet. De werkbon wordt gereedgemeld en de factuur kan gemaakt worden.
Importeren van dagafschriften per batch uit te voeren
Bij het importeren van dagafschriften kan, door het instellen van parameter 1828 (waarde 1), gekozen worden of de import per regel moet gebeuren of als batch. Bij deze laatste keuze wordt na de import van de eerste regel, automatisch een nieuwe regel aangelegd en wordt het importeerscherm weer geopend. Alleen de regels die nog moeten worden geïmporteerd worden in het importeerscherm getoond.
Factuuradres op aanmaningen af te drukken
Bij het afdrukken van aanmaningen zal het adressenblok bestaan uit het factuuradres uit de relatiegegevens. Indien geen factuuradres beschikbaar is, zal het gewone postadres gebruikt worden.
Grootboekmutaties afdrukken met BTW-codes
Het document 136, Mutaties per rekening, toont per regel de gebruikte BTW-codes. Voordat dit document deze extra informatie toont moet de lay-out van het document bijgewerkt worden. Dit kan gedaan worden via Bestand --> Instellingen --> Tabblad Lijsten. Selecteer in de groep Mutaties het document en klik op [Layout wizard]. Klik in het geopende scherm op [Importeren]. Bevestig in het pop-upscherm de upgrade met [Ja]. Klik vervolgens op de Opslaan-knop en sluit het scherm. Het document wordt nu met de BTW-codes afgedrukt.
Bankrekening op te slaan tijdens importeren van dagafschriften
Tijdens het importeren van dagafschriften kan het voorkomen dat een bankrekeningnummer van een relatie op het afschrift nog niet voorkomt in WinTree. Via parameter 1827 kan ingesteld worden dat het rekeningnummer van het afschrift aan de relatie in WinTree moet worden gekoppeld. Is het rekeningnummer niet gekoppeld aan de relatie uit de geselecteerde openstaande post en staat parameter 1827 op waarde 1, dan zal de vraag gesteld worden of het rekening bij de relatie opgeslagen moet worden.
Debiteuren / crediteuren historie: extra selectie ‘datum vanaf’
Periode vergelijking, ook zonder Budgettering te gebruiken
Nieuwe Belastingdienst certificaten voor elektronische inzending BTW-aangifte en opgaaf ICL (2011)
Met ingang van 2 december 2011 verlopen de huidige Belastingdienst certficaten voor BAPI. Vanaf die datum worden er nieuwe certificaten gebruikt. Deze nieuwe
certificaten worden gebruikt voor het inzenden van de BTW-aangifte en de ICL-opgaaf en zijn aan WinTree toegevoegd.
Historie debiteuren en crediteuren: bedrag in vreemde valuta tonen.
De schermen Overzicht Historie Debiteuren en Crediteuren zijn uitgebreid met een extra kolom OSP_VV. Hierin worden de openstaande bedragen in de
oorspronkelijke valuta getoond.
RTF-editor: verbetering plakken vanuit Excel.
Bij het aanmaken van een brief met behulp van de RTF-editor kunnen op twee manieren gegevens uit een Excel-bestand in de brief geplakt worden. Via CTRL+ V en
via de button [Plakken] in het scherm.
Beide methodes plakken de gegevens in de brief waarbij rekening wordt gehouden met de ingestelde marges van het papier.